Zijn er hier meer mensen die uit een hele andere branch kome

Elke gebruiker kan hier zich even voorstellen. Stel vragen om de anderen beter te leren kennen.

Moderator: timgearz

Re: Zijn er hier meer mensen die uit een hele andere branch kome

Berichtdoor marlie op 27 mei 2008, 12:17

Ik heb geleerd voor dierenartsassistente. Hier was helaas geen baan in te vinden.
Daarna heb ik veel productie werk gedaan maar ik vond dat ik meer kon dan dozen stapelen.
Toen ik in de bijstand kwam heb ik gevraagd of ik een omscholing kon gaan volgen maar dat mocht niet omdat ik genoeg ervaring had als productiemedewerkster en daar was voldoende werk in te vinden.
Ik ben toen zelf gaan uitpluizen of ik nog ergens een opleiding kon gaan volgen en dacht aan de richting thuiszorg.
Toen ik op het MBO kwam voor een beroepskeuze voorlichting was er niemand aanwezig. De vrouw die ik tegen kwam vroeg of ik niet met kinderen wilde gaan werken!
Ik wilde altijd juf worden maar dacht dat het niet kon met mijn matige opleiding. Het bleek dat ik naar het MBO mocht en kon gaan leren voor onderwijsassistente! Doorstromen naar de PABO was mogelijk dus die kans heb ik aangenomen.
Omdat ik nog recht had op een prestatiebeurs was deze keus erg makkelijk.
Tijdens mijn opleiding voor onderwijsassistente (ben bijna klaar) riep ik steeds dat ik ABSOLUUT NIET naar de PABO wilde!
Ik vond het wel makkelijk dat ik dan geen verantwoordelijkheid zou hebben over de klas.
Ik heb wel meer geroepen... ik wilde absoluut niet naar de kleuters! Al die kleuter grapjes....
Nu vind ik het super leuk bij de kleuters!
Aan het eind van mijn stage kreeg ik het advies om toch de PABO te gaan doen omdat ik zo sterk in de klas ben :D
Ik ben mij er wat in gaan verdiepen en wil het toch gaan proberen.
Nu roep ik dat ik niet zal kiezen voor de bovenbouw.... ben benieuwd waar ik terecht kom 8)
Het zal erg zwaar zijn met twee kids, zonder partner en een voltijd opleiding.

Ik heb er onwijs veel zin in en hoop een echte juf te worden!!
marlie
PABOforum Baby
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: 23 mei 2008, 07:52
Groep: 1
PABO jaar: 0

Vorige

Keer terug naar Voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron