[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Op zoek naar mede-laatbloeiers!

Op zoek naar mede-laatbloeiers!

Elke gebruiker kan hier zich even voorstellen. Stel vragen om de anderen beter te leren kennen.

Moderator: timgearz

Re: Op zoek naar mede-laatbloeiers!

Berichtdoor thomaswes op 02 feb 2008, 21:24

Nou ik ben vandaag dus naar de open dag geweest en ben er veel wijzer van geworden...Het blijkt dus dat voor degene die bv net als ik alleen maar mbo niveau hebben er een aanlooproute is van een jaar waarna je als instromer kan instromen... :D
Tja eigenwijs als ik ben wil ik toch proberen om in maart/april eerst die test te doen..Dan zou ik alsnog dat extra aanloopjaar kunnen doen mocht dat nodig zijn :) .Ik ben na die open dag eigenlijk alleen maar positiever geworden over mijn keuze... :D

De gesprekken die ik van de week had op de basisscholen liepen ook super eigenlijk...Ik mag vanaf woensdag meedraaien op mijn oude school... :D

Groetjes maar weer....
thomaswes
PABOforum Baby
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: 22 jan 2008, 18:25
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Op zoek naar mede-laatbloeiers!

Berichtdoor Joke op 02 feb 2008, 23:02

Wat leuk, Thomas! Hopen dat je de test haalt, scheelt mooi weer een jaar.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Op zoek naar mede-laatbloeiers!

Berichtdoor lesidee op 03 feb 2008, 11:05

Op zoek naar lesideeën? http://www.webklik.nl/lesidee
lesidee
PABOforum Peuter
 
Berichten: 92
Geregistreerd op: 03 mei 2007, 22:14
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0

Re: Op zoek naar mede-laatbloeiers!

Berichtdoor annemariem op 11 feb 2008, 11:54

Ook ik ben een laatbloeier: nu vierde jaars deeltijdstudent bij Inholland in Rotterdam. En ik ben nu 38, drie kinderen van nu 14, 10 en 8. Die van 14 zit op het V.S.O. cluster 2. Ik ben nu net aan mijn LIO begonnen en ben eigenlijk op zoek naar een onderwerp voor mijn scriptie. Ik ben lange tijd thuis geweest bij de kinderen. En toen de jongste naar de basisschool ging wilde ik weer eens wat anders gaan doen en zo kwam de PABO op mijn pad. Ik heb er nog geen dag spijt van gehad. Het is wel veel. Eerlijk gezegd heel veel. Maar ik geniet ook van het lesgeven. Ik heb nu een groep 3 waar ik mijn LIO loop. Heerlijk. Dus nu op naar de zomer om af te studeren. Iedereen succes!
annemariem
PABOforum Baby
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: 11 feb 2008, 11:36
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 4

Re: Op zoek naar mede-laatbloeiers!

Berichtdoor Arja op 11 feb 2008, 17:14

hier nog zo eentje. ik ben 37 en ben van plan in september te starten met de verkorte deeltijd. waarschijnlijk ga ik dit in Utrecht doen, maar ik ben nog aan het rondkijken. de open dag bij de HU afgelopen zaterdag vond ik erg positief. heb zelf geen kinderen, wel jaren in het MBO gewerkt als studiebegeleider/instructeur.
Avatar gebruiker
Arja
PABOforum Peuter
 
Berichten: 73
Geregistreerd op: 10 feb 2008, 13:59

Re: Op zoek naar mede-laatbloeiers!

Berichtdoor @nouk op 11 apr 2008, 14:23

Ik hoop in september te beginnen. Ik word dit jaar 29, heb 2 kinderen en dit jaar ben ik 11 jaar in dienst.
Opleiding in het ziekenhuis gedaan, daarna praktijkbegeleider geworden (dus eigenlijk ook volop bezig in het onderwijs!).
@nouk
PABOforum Baby
 
Berichten: 27
Geregistreerd op: 05 apr 2008, 18:07
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Op zoek naar mede-laatbloeiers!

Berichtdoor laatbloeiertje op 22 apr 2008, 09:46

leuk, al die reacties!
Intussen is mijn inschrijving gedaan, dus ik start ook voor het echies... in Amsterdam, verkorte deeltijd Montessori.

succes allemaal!


zijn er mensen die daar ook starten trouwens? zou leuk zijn!

Groetjes,
Gep
laatbloeiertje
PABOforum Baby
 
Berichten: 11
Geregistreerd op: 11 sep 2007, 12:26
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Op zoek naar mede-laatbloeiers!

Berichtdoor laatbloeiertje op 22 apr 2008, 09:52

Succes joh! (dit is voor Thomas....)

en wat iemand anders al zei, alle ervaring heb je toch veel aan. Soms niet letterlijk, maar wel als fase in je eigen ontwikkeling. Mijn tijd als scheepsbouwer is heel goed en leerzaam geweest, ik had die periode van werken met mijn handen echt nodig.
Er schijnt een soort gezegde te zijn: je hebt veel meer spijt van de dingen die je niet hebt gedaan dan van de dingen die je wel hebt gedaan.

Go for it! :)
laatbloeiertje
PABOforum Baby
 
Berichten: 11
Geregistreerd op: 11 sep 2007, 12:26
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Op zoek naar mede-laatbloeiers!

Berichtdoor danger1978 op 01 jul 2008, 22:18

hallo allemaal,


ik ga 26 augustus 2008 mijn toelatingsexamen doen voor leraar basisonderwijs bij avans in breda.
ik ben 29, kom uit de logistieke sector maar ik wil gewoon echt lerares worden op een basisschool.

zijn er mensen die mij advies kunnen geven voor de toelatingstest, en met welke boeken enzo kan ik me voor bereiden denken jullie?

ik hoop dat ik hier mensen leer kennen met wie ik ervaringen kan delen
en misschien mensen die me kunnen helpen voor de toelatingstest, en de voorbereiding daarvan.


bedankt alvast en ik heb er super zin in om te beginnen
danger1978
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 01 jul 2008, 11:42
Groep: 0

Re: Op zoek naar mede-laatbloeiers!

Berichtdoor Joke op 02 jul 2008, 00:07

Kijk eens bij de zoekfunctie naar 'eigenvaardigheid'. Daar is al aardig vaak over geschreven met tips e.d.
Misschien heb je er wat aan.
( search.php?keywords=eigenvaardigheid&topic_cur_post_id=195816&lastclick=1214953531
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Op zoek naar mede-laatbloeiers!

Berichtdoor thomaswes op 10 okt 2008, 19:51

Hallo allemaal het is alweer even geleden dat ik iets van me heb laten horen..Vandaar ook even een update :) waardoor mede- laatbloeiers onder ons misschien ook wel de stap durven te zetten.Ik loop nu dus vanaf februari fulltime stage op een basisschool en dit gaat super.Zo goed zelfs dat ik na de schoolvakantie in een combinatie-groep o.l.v een gediplomeerd leraar
les geef aan groep 7 in Taal,Rekenen,Geschiedenis en Verkeer..Tevens help ik ook nog met diverse handelingsplannen.

Ik heb sinds februari ontzettend veel ervaring opgedaan en moet zeggen dat de school me daarbij ontzettend goed helpt..
Ik kan met alle vragen terecht en dat geeft me toch wel een goed gevoel...Een moment van twijfel over de juistheid van mijn keuze heb ik absoluut nog niet gehad.Integendeel...Ik heb er intussen voor gekozen om toch te gaan voor het aanlooptraject..
Volgende week begint de opleiding met 2 diagnostische toetsen (taal en rekenen) Ik heb er ontzetten veel zin in moet ik zeggen..Het enige stukje twijfel wat ik heb is waar ik op dit moment sta...Daarmee bedoel ik of mijn kennis inzake rekenen en taal momenteel voldoende is om deze toetsen goed te maken..Enerzijds denk ik dat mijn voorbereiding de juiste is want ik heb er echt veel aan gedaan en ook de komende dagen ga ik er nog even flink tegenaan..Anderzijds slaat bij mij de twijfel toe al is dat alleen maar omdat ik af en toe nog even terug kijk naar mijn periode in de bouw...

Maar goed als ik kijk waar ik nu sta dan denk ik dat ik het goed heb gedaan...Maar goed we zien na donderdag wel verder hoe het is gegaan..Ik heb 3 proef toetsen gedownload van ipabo en deze vond ik op zich nog wel meevallen..

In de periode tot nu toe is er veel gebeurd...Afgekeurd voor mijn eigen werk en met een schone lei beginnen...Ik ben mijn vrouw dankbaar dat ze mij dat laatste duwtje heeft gegeven en dat ze vol achter me staat in mijn keuze..
In juli dit jaar eindigde mijn contract bij mijn huidige werkgever..Omdat ik toen al stage liep en voor mezelf al een keuze had gemaakt wilde ik graag na einde contract doorgaan met stage lopen..Dit om de kansen op een succesvolle afronding van de opleiding te vergroten..Toen ik mijn plannen had voorgelegd aan het UWV werd mij verteld dat ik sneller een baan zou vinden als heftruckchauffeur...Ik baalde enorm toen ik dit hoorde omdat ik via het loopbaantraject voor de bouw en infra alles al rond had...Één ding stond vast"de opleiding ging ik toch doen"!!

Ik besloot om alles uit de kast te halen.Ik heb in eerste instantie de wethouder van Onderwijs een mail gestuurd met mijn plannen omtrent de omleiding..Toch wel onverwacht kreeg ik daarop reactie waarin men mijn initatief goed werd ontvangen..Tevens heeft de directeur van de school waar ik stage loop ook een brief gestuurd om te zorgen dat ik toch kon blijven..
Hoe wanhopig kan een mens zijn dacht ikzelf... :? Ik wilde niks aan het toeval overlaten want ik was vastbesloten om deze stap te zetten...Ik heb Minister Plasterk een brief gestuurd en hem uitgelegd wat mijn bedoeling was...Ik dacht bij mezelf niet geschoten is altijd mis...Ik kreeg daarop een persoonlijk ondertekende brief dat hij mijn plannen van harte toejuichde..Met deze bagage ben ik naar het Uwv gegaan...Met als resultaat dat ik nog steeds fulltime stage loop...
Ik wil dus eerst het aanlooptraject doen en daarna de Top opleiding in Assen..

Ik ben echt supergemotiveerd en wil de opleiding graag goed afronden...Maar goed we zien het allemaal wel...Ik hou jullie op de hoogte..

Groetjes Thomas
thomaswes
PABOforum Baby
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: 22 jan 2008, 18:25
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Op zoek naar mede-laatbloeiers!

Berichtdoor Joke op 10 okt 2008, 20:16

Je bent een echte doorzetter! Ik hoop dat je het zo leuk blijft vinden en dat alles goed gaat. Succes!
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Op zoek naar mede-laatbloeiers!

Berichtdoor Juf--Bianca op 24 nov 2008, 11:46

Ik ken ook een paar laatbloeiers... Ik doe de voltijd dagavond variant, 1e jaar. En bij mij in de klas zitten ongeveer 4 meiden van rond de veertig...
Nu stage in groep 5!
T is een leuke, maar drukke klas...
28 leerlingen...
Avatar gebruiker
Juf--Bianca
PABOforum Peuter
 
Berichten: 187
Geregistreerd op: 22 nov 2008, 12:07
Woonplaats: Heemskerk
Groep: 5
Schooltype:
PABO jaar: 3
Functie:

Re: Op zoek naar mede-laatbloeiers!

Berichtdoor Agathe op 14 sep 2009, 10:34

Hallo allemaal,

Als het allemaal volgens plan gaat verlopen, start ik in november met de blended learing pabo in Eindhoven, via de NTI/Fontys. Het zal een pittige tijd worden, maar ik heb het er graag voor over om over een paar jaar voor de klas te mogen staan. Naast de opleiding werk ik nog 20 uur per week en ik heb een gezin. Heeft er nog iemand tips voor mij die ik mijn situatie kan gebruiken? En zijn er misschien nog andere forum-bezoekers die dezelfde opleiding in november gaan doen?

Groetjes van Agathe
Agathe
PABOforum Baby
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 14 sep 2009, 10:15
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Op zoek naar mede-laatbloeiers!

Berichtdoor ess op 01 okt 2009, 09:11

ja, nog een laatbloeier. ik ben bijna 35 jaar moeder van 2 kids. mijn jongste gaat bijna naar school, dus tijd om mijn droom eindelijk eens waar te maken. ik wil september 2010 beginnen met deeltijd pabo. spannend hoor. ik ben benieuwd of het leren nog een beetje wil. in januari wil ik alvast beginnen met rekenen en nederlands ophalen. heeft iemand een idee hoe ik dat kan aanpakken? welke boeken, oefensites enz? alvast bedankt groetjes esther
Verwacht met met liefde, geduld en respect
en een kind zal groeien.
ess
PABOforum Baby
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: 19 aug 2009, 13:42
Groep: 3
Schooltype:
PABO jaar: 2
Functie:

VorigeVolgende

Keer terug naar Voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron