door Esther1975 op 10 apr 2010, 11:30
Het planbord wat ik nu heb gebruik ik ook niet zoals het hoort, ik laat de kinderen nooit hun kaartje ophangen bij een activiteit. Ik gebruik het andersom, ik hang op wat de kinderen moeten doen en zo kunnen ze bij binnenkomst al zien waarmee ze om kwart voor 11 gaan werken. Dat geeft de kinderen al rust. Een enkel kind begint dan zelfs tijdens de spelinloop al aan het werkje, dat mag meestal wel en als ze dan al klaar zijn kunnen ze onder werktijd kiezen.
Het voordeel van het systeem lijkt me dat het registreert, dan maakt het niet uit of de kinderen een keuze maken of dat ik dat doe, het wordt toch geregistreerd. Maar (vraag ik me nu tijdens het typen af) ik registreer + of - bij ontwikkelingsmaterialen, maar kan dat dan ook in dit systeem? Wij gaan overigens wel over op Parnassys.
Voordeel van het planbord zoals ik het nu heb is ook dat de naamkaartjes bestaan uit een sticker en hun naam, net als op de kapstok en dat de kinderen de kaartjes vaak pakken om hun naam op te schrijven en om namen van anderen op te schrijven, nu is daar natuurlijk wel een ander idee voor te vinden....
Ik ga de site's van bovenstaande scholen eens bekijken, kijken of ik daar nog wat vind.