[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Angst voor de pc in de klas

Angst voor de pc in de klas

Emailprojecten, educatieve software en andere ICT(-E) toepassingen in jouw klas.

Moderators: timgearz, Geoffrey

Angst voor de pc in de klas

Berichtdoor pieter83 op 05 sep 2007, 17:41

Beste lezers,

Vandaag was ik op een school, om een workshop te geven. Op het einde van de workshop raakte ik in gesprek met een aantal juffen uit de onderbouw. Hierin werd één ding weer helemaal duidelijk. Er is nog steeds een grote groep leerkrachten ontzettend bang om de pc te gebruiken in hun onderwijspraktijk. Hiervoor zijn een heel aantal redenen te noemen zoals:

*altijd technische problemen
*nog niet bekend met de pc en de software
*kost veel tijd

Wat mij erg opvalt is dat het voor leerkrachten verschrikkelijk lastig is om te beginnen met het invoeren van de software in hun onderwijspraktijk. Vaak is er een enorme hoeveelheid software op een school aanwezig, maar weten de groepsleerkrachten hier niet eens iets vanaf.

Wat ook erg opvallend is zijn de verhalen van leerkrachten die uiteindelijk zichzelf er wel toe zetten om met de software aan het werk te gaan. Veel leerkrachten geven aan in dit soort gesprekken dat de software ook weer extra werk met zich meebrengt.

Kortom, het is heel erg lastig om ict te combineren met de onderwijspraktijk. Ik ga er stiekem vanuit dat alle gebruikers van het forum wel vaardig zijn in het gebruik van de pc in hun onderwijspraktijk. Ik heb een topic gezien die bedoeld is om elkaar te helpen met problemen. Wellicht kunnen we zowel technische als praktische problemen iets meer onder de aandacht brengen. Er wordt enorm veel geld geïnvesteerd in ict, het zou fijn zijn als we daar met zijn allen een manier voor gaan zoeken om een groter rendement uit te halen.

Wellicht dat een ieder hierin zijn collega's zou kunnen begeleiden. Ik hoop een balletje op te kunnen gooien om wellicht met zijn allen, in ieder geval op de eigen basisschool, de kennis en vaardigheden op ict gebied te vergroten.

Ik denk dan meteen aan een aantal dingen:

*zorg ervoor dat de pc werk uit handen neemt van de collega, ipv. dat het extra werk met zich meebrengt.
*help de collega's met het verkennen van de software. Gebruik niet in een keer de gehele software, maar laat de collega kennismaken met enkele onderdelen die echt handig zijn, in de hoop dat dit een aanleiding kan zijn om verder te gaan.

Ik ben niet een ervaren forumschrijver, dus weet niet zo goed hoe ik dit bericht moet eindigen. Ik hoop op deze manier wellicht ook een ander te kunnen helpen.

met vriendelijke groet

Pieter
Avatar gebruiker
pieter83
PABOforum Baby
 
Berichten: 28
Geregistreerd op: 16 jul 2007, 20:45
Woonplaats: Enkhuizen
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0

Re: Angst voor de pc in de klas

Berichtdoor miekiemousie op 05 sep 2007, 18:30

Ik ken het. Een voorbeeld hierbij is op onze school de website. We hebben per groep een website, deze wordt door een aantal leerkrachten niet bijgehouden 'omdat ik het niet kan'. Morgen hebben we in de vergadering tijd om de websites te vullen. Ondanks dat die van mij al gevuld is, denk ik dat ik andere collega's aan het helpen ben! Terwijl ik lang niet alles weet wat ik met de website kan doen. Ik weet alleen de basis.
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0

Re: Angst voor de pc in de klas

Berichtdoor tinka op 05 sep 2007, 19:35

Ik ben een onderbouwleerkracht en heb in het verleden wel de computer gebruikt in de klas. Ik weet er ook best iets vanaf, we hebben hele goede software op school, maar door technische problemen gebruik ik geen computer meer. We hebben spliksplinternieuwe computers gekregen, waardoor alle problemen opgelost zouden zijn. Maar als de server het niet doet (en dat gebeurt regelmatig bij ons) heb je ook aan een nieuwe computer niets!
Ik zit inmiddels in een ander lokaal en de computer staat op de gang. Hij wordt niet gebruikt en ik ben ook niet van plan om hem weer te gaan gebruiken. Té vaak heb ik mijn kleuters blij gemaakt door te zeggen dat de computer het weer deed. Ik heb het opgegeven!
tinka
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 445
Geregistreerd op: 09 feb 2004, 23:06
Groep: 2
Schooltype:

Re: Angst voor de pc in de klas

Berichtdoor Joke op 05 sep 2007, 19:56

Bij ons zijn de computers volledig geïntegreerd in het onderwijs.
In de BB worden ze in de plankaart opgenomen. Er staat een wekkertje waarmee iedereen weet wanneer zijn tijd ten einde is en dan gaat de volgend. Het loopt gesmeerd. In de andere bouwen is het roulatiesysteem aanders, maar er wordt elke dag mee gewerkt.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Angst voor de pc in de klas

Berichtdoor Anita op 05 sep 2007, 20:27

Op de school waar ik hiervoor werkte waren de computers volledig geìntegreerd. Er waren 30 computers in de hal waar de lokalen omheen lagen en allemaal werden ze de hele dag door gebruikt. Met mijn groep 5 vorig jaar had ik iedere dag minstens een half uur computertijd. Methodesoftware, heel veel Ambrasoft, maar ook bijvoorbeeld http://www.onlineklas.nl en http://www.tafeldiploma.nl gebruikte ik continu!

Op de school waar ik nu werk staat het op een lager pitje. De ICT-er is iemand van buitenaf en zo kan ik nu dus nog niet met Ambrasoft aan de gang omdat ik niet in het beheer van het netwerk kan inloggen. Toch ben ik van plan ook hier de computer zo in te zetten als ik gewend ben, al zal ik nu bijvoorbeeld met sessieplanners of wekkertjes moeten gaan werken.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re: Angst voor de pc in de klas

Berichtdoor Patrick op 11 sep 2007, 19:16

Ook ik herken het volkomen!
Belangrijk is om te weten dat er beetje bij beetje een programma ingeleid moet worden bij de collega's. Zelf ben ik hiermee ook bezig om tijdens iedere vergadering "iets" te vertellen over een programma en in een enkel geval (als het om instellingen gaat per groep/kind) dit in het computerlokaal te doen. Anders gaat er een memo uit met een heldere beschrtijving of ik kom langs om hen op weg te helpen.
Zodoende hoop ik ook dat de collega;s elkaar helpen!!!! EN dus de kennis delen.

De technische zaken worden centraal bij mij voorgelegd en ik zal kijken of het probleem te verhelpen is en eventueel de beheerder (op afstand) inschakelen. Tot die tijd zullen de collega's moeten afwachten. Veelal gaat het om kleine technische zaken, zoals een kable dat niet goed zit, of dat men verkeerd inlogd op de server. OOk hierin hoort een stukje coaching, zodat een ieder vertrouwd raakt met het werken met PC's in de klas.

Het komt misshien een beetje kort door de bocht, maar als er vragen zijn, wil ik ze gerust beantwoorden. En velen met mij, die zich ook bezig houden met het begeleiden van collega's op dit gebied. Vooral het structureel inzetten van de PC, kan om diverse redenen lastig zijn en dus als probleem gezien worden. Terwijl bij een juiste inzet het ook een deel van de taken van de leerkracht uit handen kan nemen en dus remediërend/verdiepend ingezet kan worden.
Groep 7 met 30 leerlingen
Afbeelding Afbeelding

Avatar gebruiker
Patrick
PABOForum team
 
Berichten: 1060
Geregistreerd op: 07 okt 2001, 13:49
Woonplaats: Rotterdam
Groep: 7
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re: Angst voor de pc in de klas

Berichtdoor juf_miriam op 14 sep 2007, 16:37

Heel herkenbaar!!
Ik gebruik(te) ze regelmatig, ook bij de kleuters. Heerlijk was 't!!
Maar nu... nu zijn we van 2 naar 1 locatie(s) gegaan en is het een grote ramp.
Computers staan nog her en der, zijn nog niet aangesloten.
Gelukkig ben ik wel zo technisch dat ik computers aan kan sluiten, maar dan krijg ik weer op m'n fliflaflikker van onze ICT-er, dat ik moet wachten tot hij er is... erg vervelend dus.

In ons IB-kantoor hebben we nu 2 computers (dankzij mij) en 1 printer. Schijnbaar is het heel moeilijk om die printer 'gewoon' te laten printen. Laatst kwam er wat ik beneden wilde afdrukken, boven uit de printer en wat boven afgedrukt werd beneden uit de printer. Erg vervelend dus en een geloop voor niks. Dus weer een mailtje naar de ICT-er (die er helaas maar 1 keer per week is...). En dus maar weer wachten.

Ik kan me dus wel voorstellen dat mensen er de balen van hebben.

Verder help ik meestal waar nodig en da's soms toch best vaak (als alle pc's het iig doen).

Komend schooljaar groep 2!
9 juni 2008 mama geworden van Isis.
Avatar gebruiker
juf_miriam
PABOForum team
 
Berichten: 2485
Geregistreerd op: 26 jun 2002, 15:22
Woonplaats: Limburg, omgeving Weert
Groep: 2
Schooltype:
Functie:

Re: Angst voor de pc in de klas

Berichtdoor pieter83 op 25 sep 2007, 21:16

Het is grappig om te zien dat het voor velen erg herkenbaar is.

Afgelopen week was ik weer bij een school die mij vroeg wat de ervaringen waren op het gebied van netwerkbeheer. Natuurlijk mag ik hier geen uitgesproken mening over geven en dit zal ik ook absoluut niet doen. Wel kan ik vertellen dat bijna iedere ict-er op afstand een heleboel kan doen. Dat wil dus zeggen dat het absoluut niet noodzakelijk is om te wachten tot er iemand ter plaatsen is, dus neem ook geen genoegen met een dergelijke uitspraak.

Wel zie ik dat er twee goede manieren zijn om het netwerk te onderhouden.

De eerste is vrij eenvoudig; zoek een netwerkbedrijf die de zaakjes goed voor elkaar heeft en zorg ervoor dat je goede contacten onderhoudt met in ieder geval 1 persoon van dit bedrijf. Dit zorgt ervoor dat je snel contact op kunt nemen en dat die persoon zich enigszins persoonlijk betrokken voelt bij de situatie van de school. Het bedrijf kan vaak heel erg veel op afstand regelen, wat er voor zorgt dat je niet iedere keer moet wachten tot de ict-er op locatie komt.

De tweede manier is het beheer in eigen hand nemen. Er zijn vaak mensen in de omgeving te vinden die veel kennis en vaardigheden hebben op het gebied van netwerkbeheer. Vaak is dit iemand met grote betrokkenheid en zal dit er ook voor zorgen dat je een gemakkelijk aanspreekpunt hebt. Daarnaast is het aan te raden geen ingewikkelde netwerksituatie neer te zetten. Dit heeft namelijk tot gevolg dat het bijna niet op te pakken is door een mogelijke opvolger. Een Windows 2000/2003 server is vrij eenvoudig te bedienen en zal iemand met gemiddelde ict kennis aardig kunnen doorgronden. Natuurlijk zal enige studie leiden tot efficienter werken. Deze manier van werken zal de school veel geld schelen, want een netwerkbedrijf kost klappen vol met geld.

Daarnaast zijn er nog tal van handige tips te noemen om er voor te zorgen dat je in ieder geval een werkende situatie kunt creëren.

--> zorg voor één stukje software per leerkracht, die hij echt positief ervaart. De rest komt dan vanzelf.
--> zorg ervoor dat technische mankementen niet de reden kunnen zijn voor het afhaken van het pc gebruik.
--> wanneer je ict promoot, laat dan merken dat dit nooit de rol van de leerkracht kan vervangen.

Natuurlijk kan ik niemand de les leren en kan ik niet zeggen hoe zij het moeten doen. Dat wil ik ook helemaal niet. Ik geef tijdens mijn workshops altijd aan dat de pc een hulpmiddel is, niet een verplicht instrument binnen het onderwijs.

Maar denk er aan dat er ontzettend veel geld in ict gaat zitten en dat het zonde is om hier geen gebruik van te maken. Je hebt het hier niet over honderden euro's maar over duizenden euro's per jaar. Wanneer de euro's die hieraan worden besteed geen rendement in de school halen, kan je er voor kiezen om deze ook op een alternatieve manier in te zetten. Het is tenslotte zonde om duizenden euro's in pc's en software te stoppen, terwijl dit amper wordt gebruikt. Wellicht is het geld dan beter besteed om er voor te zorgen dat de aanwezige pc's en software wel worden gebruikt.
Avatar gebruiker
pieter83
PABOforum Baby
 
Berichten: 28
Geregistreerd op: 16 jul 2007, 20:45
Woonplaats: Enkhuizen
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0

Re: Angst voor de pc in de klas

Berichtdoor afsdjk op 30 sep 2007, 23:08

Whatever you think, you can or you can't, either way your are right
afsdjk
PABOforum Peuter
 
Berichten: 60
Geregistreerd op: 31 jan 2006, 15:37

Re: Angst voor de pc in de klas

Berichtdoor pieter83 op 15 nov 2007, 10:52

Inderdaad,

Er zijn ook veel netwerkbedrijven die duidelijk minder kundig zijn. Op de NOT heb ik gezien dat de grote jongens goed waren vertegenwoordigd. Mocht je niet kunnen kiezen, kijk dan wat er aangeboden. Ik zou persoonlijk niet snel voor een infrastructuur met een Terminal Server (Thin Client) kiezen. Dit zijn vaak goedkope opties, maar uiteindelijk loop je tegen beperkingen aan.

Informeer bij collega's van andere scholen. Of informeer tijdens beurzen welke bedrijven goede service bieden.
Avatar gebruiker
pieter83
PABOforum Baby
 
Berichten: 28
Geregistreerd op: 16 jul 2007, 20:45
Woonplaats: Enkhuizen
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0

Re: Angst voor de pc in de klas

Berichtdoor Rianne70 op 16 nov 2007, 16:27

Wij hebben via een ouder op school een goed netwerkbedrijf. Het bedrijf is wat kleiner maar omdat het een ouder betreft, is hij betrokken en levert derhalve goed werk af. Wat wel bij ons een probleem is, zijn de door het bedrijfsleven afgedankte pc's.

Wij werken vanaf groep zes met 'ICTuurtjes', gegeven door een collega (met veel affiniteit met de pc) waarin ze leren omgaan met de pc. Verder is in alle groepen de pc volledig geïntegreerd in het onderwijs.
Als onderbouwleerkracht mis ik wel nog wat leuke en educatieve software. Leer t Lekker Zelf en Robbie Konijn, Bas, Ziezo en Schatkist, hebben ze nu wel gezien... 8) Iemand nog tips (behalve dan de diverse sites op internet)?
Ga je mee lachen?
Avatar gebruiker
Rianne70
PABOforum Peuter
 
Berichten: 112
Geregistreerd op: 13 jul 2007, 14:59
Groep: 12
Schooltype:

Re: Angst voor de pc in de klas

Berichtdoor Joke op 16 nov 2007, 21:27

Wij hebben erg leerzame (ook voor de kleuters: voorbereidende) rekenspelletjes bij Pluspunt, onze rekenmethode die vanaf groep 3 gebruikt wordt.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Angst voor de pc in de klas

Berichtdoor Rianne70 op 17 nov 2007, 11:10

Pluspunt hebben wij ook...ga ik maandag eens achter aan. Dank! :D
Ga je mee lachen?
Avatar gebruiker
Rianne70
PABOforum Peuter
 
Berichten: 112
Geregistreerd op: 13 jul 2007, 14:59
Groep: 12
Schooltype:

Re: Angst voor de pc in de klas

Berichtdoor lucia op 17 nov 2007, 16:58

Een echte aanrader:

Serieuze taalsoftware voor groep 1 en 2... gratis

Muiswerk Educatief komt in september met een uniek taalprogramma speciaal voor het kleuteronderwijs: Muiswerk Rijmwoorden.
Het programma bereidt kinderen in groep 1 en 2 voor op het leren lezen in groep 3.
Ter kennismaking kunnen scholen het programma een jaar lang gratis gebruiken.

http://www.muiswerk.nl/do.php?ID=1dc4ce ... 7ec2&usr=2
Wie denkt dat kennis duur is, weet niet wat domheid kost.
Avatar gebruiker
lucia
Paboforumholist
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 18 feb 2006, 23:08
Woonplaats: Z-Holland
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re: Angst voor de pc in de klas

Berichtdoor Rianne70 op 18 nov 2007, 09:26

Ga je mee lachen?
Avatar gebruiker
Rianne70
PABOforum Peuter
 
Berichten: 112
Geregistreerd op: 13 jul 2007, 14:59
Groep: 12
Schooltype:


Keer terug naar ICT(-E) in de klas

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron