Zwemmen: inoefenen beenbeweging groep 3

Moderator: wnpabo

Zwemmen: inoefenen beenbeweging groep 3

Berichtdoor jufzwartroosje op 26 okt 2009, 11:00

Hoi,

Binnen enkele weken wil ik met de kinderen de beenbeweging verder inoefenen en ervoor zorgen dat kinderen niet met 'steekvoeten' gaan zwemmen.
Heeft er iemand enkele leuke oefeningen om dit in te oefenen gedurende de hele les? Interessante sites??
Jullie zouden me heel erg helpen want zwemmen is niet men sterkte punt!!

xx
Avatar gebruiker
jufzwartroosje
PABOforum Peuter
 
Berichten: 84
Geregistreerd op: 03 dec 2006, 14:16
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Zwemmen: inoefenen beenbeweging groep 3

Berichtdoor Joke op 26 okt 2009, 12:44

Tip: laat het voordoen door iemand die al een diploma heeft.
Je moet een kind op een tafeltje laten oefenen met de benen 'overboord', dat weet ik wel, anders wordt de beenslag niet goed uitgevoerd.
De armen gestrekt voor hun lijf houden, zodat ze zich op de benen kunnen concentreren. In het water wordt dit met een plankje gedaan.
Verder weet ik helaas niets van zwemmen. Het verbaast me dat jij dit mag oefenen, dat is eigenlijk niet de taak van de leerkracht. Je kunt zo veel verknoeien!
Vraag het anders even in een zwembad.

Wat versta je onder 'steekvoeten'?
De voeten moeten volgens mij een hoek met het been vormen, anders kunnen de lln. zich niet afzetten tegen het water. Geen tegendruk is geen snelheid.
Hiervoor is kracht nodig, vandaar dat sommige jonge lln. langer nodig hebben. de voeten zijn niet in staat de kracht op te brengen die nodig is om zich tegen het water af te zetten.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar Bewegingsonderwijs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten