door Anita op 23 dec 2009, 20:38
Taal is iets dat je moet doen, horen, voelen. Een kind dat problemen heeft met taal krijgt van mij dus persoonlijke begeleiding. Niet gelijk kiezen voor nog een werkblad, maar samen bespreken waarom iets wel of niet zo moet.
Een kind dat niet snapt wat een persoonsvorm is gaat dat niet ineens wel snappen door nog ien zinnen voorgeschoteld te krijgen zonder begeleiding daarbij. Je gaat samen aan de gang en ontdekken hoe het zit. Maak bijvoorbeeld een zin op de computer en knip die in stukken. Maak er een vraagzin van. Zie je dat dat woord vooraan komt te staan? Datzelfde woord veranderd mee als je meervoud van de zin maakt. En wat gaat er gebeuren als we de tijd veranderen? Die interactie is nodig om de kinderen zich bewust te laten worden van de principes van taal.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt
Altijd blijven leren!