Wat moet ik aanschaffen voor de PABO ?

Vragen, tips, complimenten, reacties en andere zaken die met dit forum te maken hebben.

Wat moet ik aanschaffen voor de PABO ?

Berichtdoor PNSTUDENTE op 04 jul 2013, 13:39

Hey,

Aankomend jaar ga ik starten met de opleiding PABO.
Ik vroeg me eigenlijk af of iemand me kon me vertellen wat handig is om nu al aan te schaffen op het gebied van schoolspullen en spullen voor stage. Ik heb namelijk geen idee wat nu Ć©cht belangrijk is en wat later nog aangeschaft kan worden.

Daarbij ook nog de vraag wat nu precies handig is om te doen met het kopen van de studieboeken. Ze zijn namelijk erg duur en ik las hier en daar dat je niet alle boeken van de boekenlijst nodig zult hebben.

Kan iemand mij vertellen wat verstandig is? Het leek me namelijk een beetje klungelig overkomen om direct de eerste paar dagen de klas binnen te komen zonder boeken :roll: ..

Hopelijk kan iemand me helpen, alvast bedankt!
PNSTUDENTE
PABOforum Baby

Re: Wat moet ik aanschaffen voor de PABO ?

Berichtdoor Jufske op 04 jul 2013, 15:09

Ik heb nog wat boeken die je tegen een vriendelijk prijsje mag kopen.
Zodra je een boekenlikst hebt, kun je die hier plaatsen. Dan kunnen wij reageren welke boeken we wel/niet gebruikten en ik kan aangeven wat ik eventueel ng (goedkoop) heb liggen.

Tja, ik had een goede schooltas met een map erin met tabbladen. Daarin bewaarde ik de informatie van de stageschool (protocol, papieren die je soms krijgt, buitenspeel-/gymrooster, etc. maar ook de lesformulieren van die week/periode, opdrachten vanuit de pabo voor op stage... Noem maar op.

Ik vond het zelf heel handig om een laptop mee te nemen naar de pabo en alles op een externe harde schijf te zetten. Als ik naar stage ging, hoefde ik alleen die schijf mee te nemen. Ideaal als je tussendoor ies wilt uitprinten of even aan een opdracht moet werken.

Een voorleesboek voor de desbetreffende doelgroep is iets wat ik in mijn laatste jaar ook vaak meenam.

Voor de pabo zelf had ik, buiten die laptop niet veel nodig.
Jufske
PABOforum Peuter

Groep: 3
PABO jaar: 0
Functie: Leerkracht

Re: Wat moet ik aanschaffen voor de PABO ?

Berichtdoor Joke op 05 jul 2013, 09:18

Jammer dat dit bericht twee maal is geplaatst, dat is hier op het forum niet nodig omdat alle berichten a.h.w. op dezelfde 'hoop' binnenkomen en door iedereen gelezen worden.
Misschien kan er een gesloten worden om verwarring te voorkomen?
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Joke
Paboforumholist

Groep: 0
PABO jaar: 0

Keer terug naar Feedback (en andere forumzaken)