Hallo,
Voor de simulatietoets moet ik voor de vakken muziek, drama en beeldendevorming lessen ontwerpen en hiervan de inleiding/instructie uitvoeren op school.
Voor het vak muziek kwam ik op een leuk idee, in mijn stageklas groep 1/2 kwamen van de week mensen van het Kunstbedrijf Arnhem muzieklessen geven.
Hierbij deden zij de douchedruppel uit de methode Dansspetters, misschien bekend bij jullie?
Ik had er al wel over gelezen in het forum.
Nu moet mijn les bestaan uit een inleiding - kern - afsluiting.
Ik had oorspronkelijk als kern de douchedruppel. Ik heb hierover feedback gevraagd aan mijn vakdocent muziek, nu antwoordde ze mij dat deze les geschikt is als onderdeel van een muziekbeluisterles met als onderwerp tempo(klank) of dansmuziek(betekenis).
Ze gaf aan dat ik de kernactiviteit kan omringen met twee andere activiteiten met datzelfde onderwerp: een inleidende muzikale activiteit om het onderwerp te introduceren en een muzikale verwerkingsactiviteit om het onderwerp op een andere manier terug te laten komen.
Ik wil dus als kern de douchedruppel doen, maar kan iemand mij AUB helpen met de inleidende - en afsluitende activiteit met hetzelfde onderwerp!?
Ik heb niet zo heel veel tijd meer en wie weet heeft een van jullie leuke ideeën!!
Alvast heel erg bedankt! Hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen..